अथातो दोषादिविज्ञानीयमध्यायं व्याख्यास्यामः।
" दोषधातुमला मूलं सदा देहस्य तं चलः।
उत्साहोच्छ्वासनिश्वासचेष्टावेगप्रवर्तनैः॥१
सम्यग्गत्या च धातूनामक्षाणां पाटवेन च।
अनुगृह्णात्यविकृतः, पित्तं पक्त्यूष्मदर्शनैः॥२
क्षुत्तृड्रुचिप्रभामेधाधीशौर्यतनुमार्दवैः।
श्लेष्मा स्थिरत्वस्निग्धत्वसन्धिबन्धक्षमादिभिः॥"३
( अ हृ सू दोषादिविज्ञानीयम् )
दोषधातुमला: देहस्य सदा मूलं।
तं अविकृत: चल: उत्साहोच्छ्वासनिश्वास
चेष्टावेगप्रवर्तनैः धातूनां सम्यग्गत्या च
अक्षाणां पाटवेन च अनुगृह्णाति।
( अविकृतं ) पित्तं पक्त्यूष्मदर्शनैः
क्षुत्तृड्रुचिप्रभामेधाधीशौर्यतनुमार्दवैः
अनुगृह्णाति ।
( अविकृत: ) श्लेष्मा स्थिरत्वस्निग्धत्वसन्धि
बन्धक्षमादिभिः अनुगृह्णाति।
" ദോഷധാതുമലാ മൂലം
സദാ ദേഹസ്യ തം ചല:
ഉത്സാഹോച്ഛ്വാസനിശ്വാസ
ചേഷ്ടാവേഗപ്രവർത്തനൈ:
സമ്യഗ്ഗത്യാ ച ധാതൂനാം
അക്ഷണാം പാടവേന ച
അനുഗൃഹ്ണാത്യവികൃത:
പിത്തം പക്ത്യൂഷ്മദർശനൈ:
ക്ഷുത്തൃഡ്രുചിപ്രഭാമേധാ
ധീശൌര്യതനുമാർദ്ദവൈ:
ശ്ലേഷ്മാ സ്ഥിരത്വസ്നിഗ്ദ്ധത്വ
സന്ധിബന്ധക്ഷമാദിഭി:"
ദോഷങ്ങളും ധാതുക്കളും മലങ്ങളും
ശരീരത്തിന് എപ്പോഴും മൂലകാരണ
മായിരിക്കുന്നു.
അതുകളിൽ വികൃതമാകാത്ത വാതം
ഉത്സാഹം , ഉച്ഛ്വാസനിശ്വാസങ്ങൾ, ശ
രീരാവയവങ്ങളുടെ ചേഷ്ടകൾ , മല
മൂത്രാദി വേഗങ്ങളുടെ പ്രവർത്തനം ഇ
വ കൊണ്ടും ധാതുക്കളുടെ ശരിയായ
പരിണാമം , ശ്രോത്ര നേത്രാദികളായ
ഇന്ദ്രിയങ്ങളുടെ വിഷയഗ്രഹണസാമ
ർത്ഥ്യം കൊണ്ടും ദേഹത്തെ അനുഗ്ര
ഹിക്കുന്നു.
വികൃതമാകാത്ത പിത്തം ആഹാരപച
നം, ശരീരത്തിലുള്ള ചൂട് , ദർശന
ശക്തി,വിശപ്പ് , ദാഹം , രുചി , ദേഹ
കാന്തി , ധാരണാശക്തി , ബുദ്ധി ,
ശൌര്യം , ശരീരമാർദ്ദവം ഇവ
കൊണ്ടും അനുഗ്രഹിക്കുന്നു .
വികൃതമാകാത്ത കഫം സ്ഥൈര്യം ,
സ്നിഗ്ദ്ധത , സന്ധിബന്ധം , ക്ഷമ
ഇവകളാലും അനുഗ്രഹിക്കുന്നു.
Comments
Post a Comment
If you have any doubts on about Ayurveda treatments about different diseases, different Panchakarma Procedure, Home Remedy, Alternative Medicine, Traditional medicine,Folk medicine,Medicinal Plants, Special diets, Ayurveda medicine ,Complementary medicine LET ME KNOW